Menjadi Kau, Aku, Kita.

on Tuesday 1 September 2015
Lain warna mata
Lain berbeza-beza.
Kerana menjadi kau, aku, kita.
Lain ciptaannya.

Kdgkala menjadi aku itu tak mudah
Jujur sesekali melukai
Diam seringkali dilukai
Malah ketika cuba mencari teman
Akhirnya ditinggalkan
Sendirian.

Menjadi aku selalu tak mudah
Sering dikunjung rusuh rasa
Tak mahu meluka
Tapi sering menghiris rasa.
Diam aku sering disalah erti
Bising aku salah difahami
Duri.
Itu mungkin persona diri
Didekati berdarah
Mendekati terseksa.

Kerana menjadi kau, aku, atau kita,
Tiap satunya lain jiwa
Tapi dalam satu bersama
Kita melengkapi
Yg kurang sama dibaiki
Yang lebih sama diraih
Apakah itu suatu hakikat yg sukar?
Yg deras kita tongkah
Seiring..bersama?

Iya..
Adakala menjadi aku itu tidak mudah
Terlalu mencuba
Terlalu usaha.
Waktunya untuk berhenti membaiki
Biar masa memberi sembuh
Biarlah..
Mungkin pada singgahan rasa begini
Buat aku kenal erti kecil
Sebagai ciptaan penuh kelemahan
Iya..
Ckuplah...
Sekadar ada teman yang singgah
Cukuplah.
Segala duri yang melekat
Cukuplah...

2 comments:

Putry Amouy said...

JOIN NOW !!!
Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
BURUAN DAFTAR!
dewa-lotto.cc

Amouy said...

JOIN NOW !!!
Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
BURUAN DAFTAR!
dewa-lotto.cc

Post a Comment